donderdag 16 april 2015

Wonen op vakantie...

Wonen op vakantie...

Nee, dat zijn niet mijn woorden maar van een goede kennis hier in Zweden. Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik deze van je overneem, zo ja, dan helaas pech gehad. Maar je hebt gelijk Ria: de rust, de ruimte, de prachtige natuur.... we kunnen er geen genoeg van krijgen. En voor ons voelt het ook nog echt als vakantie omdat we nog in de caravan wonen maar we vermaken ons prima: vi trivs utmärkt . De avonden vullen we met puzzelen, rummikub of memory en verder met het leren van de Zweedse taal. Jag lär mig lite varje dag (oftewel: ik leer iedere dag een beetje).

********************************

Het koken doen we in de voortent, onze keuken... Voordeel is dat we daar wat meer ruimte hebben en de caravan blijft hierdoor wat opgeruimd. We hebben nog een elektrisch kookplaatje van vorig jaar, toen we met enkel een slaaptentje op pad gingen, en die komt nu goed van pas.




****************************

Dan nog de was.... die doe ik lekker op de hand. Er staat hier op de camping wel een wasmachine en droger die ik kan gebruiken maar het is ook weer tijdverdrijf. En zoals ik altijd zeg..... het houdt me van de straat. Tja... het is maar wat je leuk vindt.

                                                     ****************************

Vandaag hebben we weer een poging gewaagd om in de uitkijktoren te komen (een uurtje lopen hiervandaan) en met resultaat. Het was goed helder weer zodat je redelijk ver kon kijken.




uitzicht op Filipstad

Op de  terugweg hebben we gelijk maar de boodschappen gedaan. Het is altijd even lastig om de juiste benamingen te vinden maar daar leren we van. En als we er echt niet uitkomen dan hebben we ook nog een woordenboekje bij ons. En als ik wil weten hoe iets heet dan vraag ik gewoon "hur säger man detta på svenska"? Al doende leert men.

****************************

Bij thuiskomst een wasje gedaan dat nu heerlijk in de wind en zon droog staat te wapperen. En dat gaat bij de wind die nu stevig waait wel erg snel. Het droogt bij wijze nog in een emmer water. De vierde was in deze twee weken; en ik heb er nog lol in ook. O.... dan is er nog de strijk; wel twee overhemden. Voordeel van het buiten drogen in de wind.

3 opmerkingen:

Helen zei

Leuk om jullie ervaringen te lezen! Zelf vertrekken we in juli naar Surahammar, maar dan hopelijk wel meteen naar een huis. Op 4 mei horen we of we het huis kunnen huren dat we op het oog hebben. Ik ga jullie volgen; veel succes en plezier met jullie avontuur, met het 'wonen op vakantie' :-)

Anoniem zei

Zelf wonen wij nu bijna 2 jaar in Zweden.
Inmiddels hebben wij onze draai gevonden in noord Zweden.
Ik zal jullie blog zeker gaan volgen.
Heel veel succes met onthaasten en in jullie nieuwe thuisland.

Groetjes,
Dorthie en Jan
Facebook: Zwedenforum
https://www.facebook.com/groups/1593444450898722/1596749327234901/?notif_t=like

Anoniem zei

Hoi Annelies,

Wat ziet het er prachtig uit daar en zo te lezen weinig tijd om ons hier te missen ;) Want wat klinkt het allemaal heeeerlijk! Heel erg leuk om te lezen!
Ik hoop dat jullie nog veel meer gaan genieten, dan geniet ik stiekem een beetje mee via je blog!

Lieve groetjes van je oud-collega'tje Antoinette