dinsdag 1 augustus 2017

zomaar een doordezweedse dag

Om 8:00 uur loopt de wekker af. Ook hier moet er gewerkt worden. Manlief is bezig ons huis een likje verf te geven.

Na een lekker ontbijtje gaan we aan de slag. Zelf zet ik eerst de wasmachine aan; de laatste was van de vier, waarvan gisteren al drie wasjes gedraaid waren met linnengoed uit één van de vakantiewoningen die we beheren. Er waren vorige week vijf personen dus er was aardig wat was en dus ook strijkgoed. Ach, het houdt me van de straat, toch?

Gisteren hadden we 2,5 kilo kruisbessen geplukt en schoongemaakt dus nu ga ik daarvan eerst jam maken.



**********************************************************

Terwijl ik in de keuken met de jam bezig ben, kijk ik naar de gang en realiseer me dat wij wel heel erg geboft hebben met ons huis. Mijn gedachten dwalen af naar jaren geleden en dan wordt het me even teveel. Er is een tijd geweest dat ik mijn hoofd nauwelijks boven water kon houden en dan zie ik wat ik, wat wij samen nu bereikt hebben. Nee, dit had ik in mijn stoutste dromen nooit durven bedenken.

Tja..... wat kan een mens opeens sentimenteel worden. Nu maar weer over tot de realiteit.

**********************************************************

Nadat de kruisbessenjam klaar is stap ik de tuin in om rode bessen te plukken. Het zijn er nogal wat. Ik pluk weer twee van de tig nog te plukken bakken en maak nog wat jam.



Ik denk dat ik, als ik morgen ga plukken, maar bessensiroop ga maken. En eh..... ik heb nog geen rode bessenlikeur, dus dat gaat er ook nog komen. Maar daarvoor zal ik eerst weer weckflessen moeten kopen want de flessen die ik heb zijn nu in gebruik voor de zwarte bessen- en frambozenlikeur en cantharellen die ik gedroogd heb.


























**********************************************************

Als de bessenjam klaar is, is het tijd om eten te maken. Ik haal wat sla uit de tuin en maak maar een heerlijke salade met ham, aardbeien, rode bessen, komkommer, tomaatjes en walnoten. Daarbij gebakken aardappeltjes. Makkelijk en lekker. Ach, wat wil een mens nog meer. Eh toetje? Dat wordt een yoghurtje met..... jaja.... rode bessen en frambozensiroop.

Manlief is na het eten weer druk bezig: de voorkant van het huis is bijna klaar en wát een verschil. De gele kleur was door de zon aardig verbleekt. Nog even het laatste stukje bij de voordeur en de voorkant is klaar en dan kunnen de markiezen er weer voor.



Dan alleen nog de achterkant van het huis. Ons paleisje wordt weer zo mooi 😊

**********************************************************

Het is over achten wanneer ik dit laatste schrijf en geniet nog even na op de veranda. Het is hier zo heerlijk. De zon schijnt, de vogels fluiten. Ik ga koffie zetten.



Geen opmerkingen: