vrijdag 3 februari 2017

Vintern

Oo… wat vliegt de tijd toch.
Inmiddels zijn de kerstdagen al weer lang en breed voorbij maar tot gisteren brandden er bij onze naaste- en overburen nog lichtjes buiten in een boom. 

De dagen lengen weer en, hoewel de winter nog in volle gang is, krijg ik toch al lentekriebels. Voor het voorjaar moeten we nog even geduld hebben. Ik geniet het meest van die periode: als de winter op zijn retour is, het smeltende ijs, en de eerste krokusjes weer boven komen...... Nu genieten we nog maar even van de winter. Alle jaargetijden zijn hier trouwens prachtig.

Een ritje naar de winkel  is een feest.
Geen drukke wegen  en geen files maar..... wat een pracht!!

Het is niet nou echt winter. Vorig jaar lag er een dik pak sneeuw en vroor het flink, maar nu ligt er niet zo veel en zijn de temperaturen maar net onder het vriespunt. Vannacht is er wat sneeuw gevallen en de sneeuwschuivers zijn al weer druk aan het werk geweest. Ja, hier worden de wegen en ook de voet- en fietspaden over het algemeen heel goed schoon gehouden. 

De sneeuwschuiver aan het werk voor ons huis
*********************

Vandaag was het de eerste keer, sinds we uit Nederland weg zijn, dat ik in mijn uppie thuis zat. Beetje vreemd gevoel maar ik vermaakte me wel. Wat repeteren voor de band en verder wat breien en een broodje bakken want anders hebben we morgen geen ontbijt.
Op het moment ben ik weer aangestoken door het breivirus. Inmiddels is mijn lappendeken, waar ik vorig jaar aan begonnen ben, af en heb ik een sjaal en kol met bijpassende muts en polswarmers gebreid. Nu ben ik bezig aan mijn derde paar polswarmers. Tja..... gewoon lekker ontspannen bezig zijn en..... het houdt me van de straat😊


*********************

Dick was vandaag naar een klant voor een klus. Zo langzamerhand beginnen de klusjes binnen te komen. Overigens is onze eigen klus, het bad beneden  in de kelder, klaar en nu gaan we alleen nog een sauna plaatsen en de houten vloer doortrekken, zodat alles één geheel wordt. Het is nu al zo mooi geworden: nog mooier dan we het ons hadden voorgesteld.




We zaten alleen met het probleem dat een groot betonblok, waar vroeger een olietank had gestaan, uitstak. Dat heeft manlief heel mooi weg weten te werken. Jullie hoeven me niet te vertellen dat ik maar bof met zo'n geweldige man😊😊



De sauna heb ik vanmiddag besteld. Het was eigenlijk de bedoeling om zelf een sauna te bouwen maar de kosten daarvan waren bijna even hoog als kopen. Voordeel hiervan is ook we niet stad en land hoeven af te zoeken.

*********************

Maar het klussen houdt niet op. De buitentrap naar de kelder moet nog vervangen worden en het huis krijgt dit jaar weer een nieuw verfjasje. We willen nog een kas bouwen en verder moet een groot stuk grond in de tuin nog bouwrijp gemaakt worden; nu groeien er alleen maar keien in.




Al deze stenen, groot en klein, hebben we vorig jaar al verzameld en hergebruikt. We zijn benieuwd hoeveel we nog tegenkomen, want we hebben nog niet eens de helft omgespit, dus dat belooft nog wat 😊
Nog even en dan kan het boerenleven weer beginnen!


Geen opmerkingen: